Harm de Oude GroenLinks Rotterdam afdeling gebiedscommissie IJsselmonde

Harm de Oude

Gebiedscommissielid

In IJsselmonde heeft GroenLinks een gecombineerde fractie met de PvdA. Harm de Oude is zit namens GroenLinks in deze fractie. Hij is buitengewoon gepassioneerd voor linkse politiek, gedreven, enthousiasmerend en deskundig.

Harm heeft een lange staat van dienst in het sociaalcultureel werk in Rotterdam en is in die functie direct betrokken bij de uitvoering van veranderingen in het zorg- en welzijnswerk, in de uitvoering en als leidinggevende. Hij heeft de afgelopen twee periodes in IJsselmonde als burgerraadslid gewerkt en ziet de nieuwe vorm van de gebiedscommissie als een kans om de idealen van GroenLinks op een praktische manier vorm te geven.

De passie van Harm ligt duidelijk bij de lokale politiek. Hij is erg praktisch in zijn manier van opereren, nuchter en bedachtzaam. 'In deze zware tijden met forse bezuinigingen en een rechtse coalitie in IJsselmonde, is het belangrijker dan ooit om het sociale beleid te verdedigen en om scherpe keuzen af te dwingen voor alles dat kwetsbaar is. De mensen waarvoor ik dit werk doe, dat is mijn drijfveer.'